Ofte stillede spørgsmål

FAQ | WeRug

Ofte stillede spørgsmål om levering og retur, vores danskproducerede tæpper, betaling og os.

Generelt

Er I et dansk firma?

Ja. Vi er et 100% danskejet selskab med kontor på Dampfærgevej 3,1 2100 København Ø. Alt fra kundeservice til produktion er dansk. Vores produktion er i Jylland.

Har I fysiske butikker?

På nuværende tidspunkt har vi ingen fysiske butikker. For at kunne tilbyde overkommelige priser, har vi valgt kun at sælge online på nuværende tidspunkt.

Showroom:
Vi har dog et showroom i Aarhus C hos virksomheden OTAKU Store på Mariane Thomsens Gade 22F, Aarhus C. Link til deres website: https://otakustore.dk 

Hvor bliver tæpperne produceret?

Alle vores tæpper produceres i Jylland.

Om WeRug

Hvem er WeRug?

WeRug er Danmarks nye tæppekoncept. Vi sælger tæpper i alle former, størrelser og størrelser og i et væld af farver. Fordi vi ved, at tæpper skaber hygge, komfort og inspiration.

Hvor stort skal mit tæppe være?

Størrelsesguide

Hvor stort skal mit tæppe være?

Her er et link til vores størrelsesguide: Størrelsesguide (PDF)

Ordre, levering og retur

Ordre

Ordreinformation

Der kan godt gå lidt tid før du modtager din ordrebekræftelse, idet vi skal have ordren godkendt ved vores leverandør – dette bør dog ikke tage mere end én dag. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, prøv da at kigge i din spam mappe først. Hvis den ikke ligger dér, kontakt os gerne på info@werug.dk. Bemærk, betalingen bliver ikke hævet ordren bekræftes – der foreligger kun en reservation indtil da.

Jeg har oplyst forkert navn/adresse – hvad gør jeg?

Hvis ikke vi allerede har sendt varen afsted til adressen, kan du blot sende os en email til info@werug.dk og så sørger vi for at opdatere adressen.

Jeg har en ændring til ordren – kan den nå at komme med?

Hvis vi har bekræftet ordren på et kundetilpasset tæppe, er det ikke sikkert, at denne kan ændres. Men, send os en email til info@werug.dk og vi skal gøre vores bedste – husk at inkludér, hvad du vil have ændret.

Kan jeg tilføje varer til min ordre?

Idet vi har gratis fragt i Danmark, kan du blot aflægge en ny ordre – no big deal. Hvis det drejer sig om en international ordre, kontakt info@werug.dk.

Kan jeg fjerne varer fra min ordre?

Ring til tlf. 2811 1995 eller skriv til info@werug.dk og vi vil tage fat i vores leverandør. Hvis de allerede er begyndt at producere tæppet, kan vi ikke annullere ordren. Men, giv os et kald og vi skal gøre vores bedste.

Levering

Hvornår kan jeg forvente levering?

Det tager maks. 14 dage at få tæppet produceret. Det vil sige, at tæppet ikke kan blive leveret indenfor 3-5 dage, idet vi kun har tæpper, der er bestillingsvarer. Vi producerer altså kun et tæppe, når vi har en kunde. Du kan forvente at få tæppet leveret inden for 3 uger, men ofte vil det være tættere på 14 dage end 21 dage.

Hvor leverer I?

Vi leverer til Sjælland, Fyn, Jylland og brofaste øer. Er du bosiddende på en ikke-brofast ø, Grønland eller Færøerne – kontakt da kundeservice for at høre mere om levering til færgeleje.

Kan I sende min ordre i dag?

Nej, det kan vi ikke, da vi ikke har et lager af tæpper. Vi er en bæredygtig virksomhed, hvor vi kun producerer et tæppe, hvis vi har en ordre.

Returnering og fortrydelsesret

Kan jeg returnere en vare/ordre?

Hvis dit tæppe er gået i stykker bedes du skrive til info@werug.dk. Hvis du hellere vil have tæppet i en anden farve, er du nødsaget til at købe et nyt tæppe. Hvert enkelt tæppe er unikt, men hvis vi vurderer at vi kan sælge tæppet til en anden, kan vi i visse tilfælde tage det tilbage og vi returnerer med et gavekort med tilsvarende værdi.

Har jeg fortrydelsesret?

Det afhænger af, om tæppet er i gang med at blive produceret. Hvis tæppet allerede er sat i produktion, kan du desværre ikke fortryde ordren, idet vi producerer tæppet på bestilling.

Fragtmetoder

Hvilket fragtfirma kommer tæppeprøverne med?

Tæppeprøverne kommer med DAO, og i visse tilfælde med GLS, hvis det fx er til en erhvervsadresse.

Hvilket fragtfirma kommer tæpperne med?

Tæpperne kommer med Danske Fragtmænd, Jørgen Jensen Distribution og i visse tilfælde GLS.

Betaling, garanti, reklamation og refundering

Betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du kan på nuværende tidspunkt betale via Dankort (inklusiv Forbrugsforeningen), Mastercard, Visa, Maestro og MobilePay.

Kan jeg få tilsendt en faktura?

Ja, skriv til Gustav på gs@werug.dk

Hvad koster fragten?

0 kr. i Danmark

Jeg har problemer med at gennemføre mit køb – hvad gør jeg?

Ring til tlf. 28 11 19 95 eller skriv til info@werug.dk

Er WeRug medlem af Forbrugsforeningen af 1886?

Ja, WeRug er som tæppehandler medlem af Forbrugsforeningen af 1886, hvor du kan opnå point, hvis du er medlem af Forbrugsforeningen af 1886. Rabatkoder og andre kampagnetilbud kan ikke benyttes i kombination med fx. Forbrugsforeningen.

Garanti

Udover at tæpperne er testet og godkendt, garanterer WeRug enten 5 eller 10-års garanti mod gennemslid. Garantien mod gennemslid omfatter almindelig slitage i henhold til tæppets deklarerede egnethed og anvendelsesområde. Læs mere her.

Garantien er gældende under følgende forudsætninger:

Anvendelsesområde
Produktet har henholdsvis 5 eller 10-års skriftlig garanti, når de anvendes i private hjem inden for tæppets anvendelsesområde. Her er det angivet hvilken garanti, produktet er omfattet af.

Vedligeholdelse
Tæppet skal være rengjort og vedligeholdt i overensstemmelse med WeRugs Vedligeholdelsesguide.

Hvad dækker garantien?
Garantien dækker 5 eller 10 år fra købsdatoen mod gennemslid. Hvis garantien udløses, erstatter WeRug ApS tæppet med et nyt tæppe af tilsvarende værdi. Garantien dækker dog ikke følgeomkostninger som huslejetab, ind- og udflytning af møbler, ændringer af installationer, driftstab etc.

Garantien omfatter ikke direkte skader på tæppet, som skyldes forkert montering, unormal slitage, vandalisme, forkert rensemetode, uegnede kemikalier, farveændring på grund af tilsmudsning, nedtrykning af luven eller luvvending samt skader forårsaget af grov uagtsomhed eller direkte forkert eller manglende vedligeholdelse.

Ved eventuel reklamation skal gyldig faktura, ordrebekræftelse eller kvittering sendes til info@werug.dk.

Denne garanti indskrænker ikke Deres lovmæssige rettigheder.

Hvad betyder jeres slidgaranti?

Vi har enten 5 eller 10 års slidgaranti på alle vores tæpper. For at finde ud af, om du har 5 eller 10 års slidgaranti, tjek tæppets specifikationer på vores produktside. Hvis du har brug for hjælp, så tøv ikke med at sende en email til kontakt@werug.dk eller ring tlf. 28 11 19 95.

Reklamation

Jeg vil gerne reklamere, hvad gør jeg?

Skriv til info@werug.dk og vi vender tilbage hurtigst muligt. Send gerne billeder af eventuelle fejl.

Refundering

Refundering

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

WeRug ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

WeRug ApS
Dampfærgevej 3, 1. sal
2100 København Ø

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Dette gælder dog ikke specialtilpassede tæpper, idet disse produceres unikt til dig og derfor frafalder fortrydelsesretten, når leverandøren har accepteret din bestilling.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@werug.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur – skriv til info@werug.dk for at få denne udleveret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@werug.dk

Vedligeholdelse og produktion

Vedligeholdelse

Se eller print vores vedligeholdelsesguide her: Vedligeholdelsesguide

Produktion

Hvor produceres jeres tæpper?

Alle WeRug tæpper produceres i Jylland. På den måde sikre vi, at vi levere højkvalitetstæpper, der er utrolig lækre og slidstærke. Udover dette, er transporttiden også mindre og vi holder beskæftigelse i Danmark.

Hvad betyder 'made to order'?

Hvad betyder ‘made-to-order’?

‘Made to order’ betyder, at vi kun producerer tæpper på bestiling. Det vil sige, at vi aldrig overproducerer og ligger inde med tæpper, som vi ikke kan få solgt. Det er en lille del af vores bæredygtige agenda.