Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål om levering og retur, vores danskproducerede tæpper, betaling og os. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så send en mail til kontakt@werug.dk.

Bestilling og ordrer

Hvordan bestiller jeg gratis tæppeprøver?

Du kan bestille op til fem gratis tæppeprøver, som bliver leveret inden for 72 timer. Du bestiller dine prøver på produktsiden under købsknappen.

Hvornår modtager jeg min ordrebekræftelse?

Der kan godt gå lidt tid før du modtager din ordrebekræftelse, idet vi skal have ordren godkendt ved vores produktion. Dette tager typisk kun et par timer.

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse efter 24 timer, prøv da at kigge i din spam mappe først. Hvis den ikke ligger der, beder vi dig kontakte os på kontakt@werug.dk.

Bemærk, betalingen bliver ikke hævet når ordren bekræftes – der foreligger kun en reservation indtil da.

Jeg har skrevet forkert navn/adresse, hvad gør jeg?

Så snart du opdager fejlen, bedes du skrive til vores kundeservice på kontakt@werug.dk.

Jeg har en ændring til ordren, hvad gør jeg?

Hvis vi allerede har bekræftet din ordre, er det ikke sikkert, at denne kan ændres. Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt på kontakt@werug.dk, så vil de gøre deres bedste for at hjælpe dig.

Kan jeg tilføre en vare til en igangværende ordre?

Hvis du ønsker at tilføje en vare til en igangværende ordre, bedes du skrive til vores kundeservice på kontakt@werug.dk hurtigst muligt. Kan varen ikke nå at lægges på din eksisterende ordre, opretter vi en ny til dig – også med gratis levering.

Kan jeg fjerne en vare på en igangværende ordre?

Hvis din varen allerede er sat i produktion, kan vi ikke fjerne varen. Du bedes derfor kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på kontakt@werug.dk, så vil de gøre deres bedste for at hjælpe dig.

Fragt og levering

Hvad koster tæppeprøver?

Det er gratis at bestille tæppeprøver hos WeRug. Vi vil dog gerne opfordre til, at du kun bestiller prøver på de tæpper, du er virkelig interesseret i, så vi undgår unødvendig spild.

Hvad koster fragt?

Når du køber et tæppe hos WeRug, får du altid gratis fragt til hele brofraste Danmark. Til øer leverer vi til fastlandshavnen.

Hvornår bliver mine tæppeprøver leveret?

Alle tæppeprøver leveres med DAO inden for 72 timer. Vi pakker hver mandag, onsdag og fredag.

Hvornår bliver min ordre leveret?

Alle WeRug® tæpper leveres inden for 10-14 dage. Skulle der være ekstra leveringstid pga. f.eks. udsolgte varer, vil vores kundeservice kontakte dig og give besked herom.

Når din ordre er klar til levering, modtager du en SMS fra Bring med først mulige leveringsdato og tidspunkt. Du kan vælge at bekræfte den foreslåede dato og tidspunkt eller bede om en ny leveringsdato. Husk at du også kan vælge gratis aftenlevering. Har du ved bestilling noteret, at Bring må stille din ordre på adressen, vil de gøre dette.

Ved ordrer med særlige krav til form eller kantning, vil tæppet typisk sendes med GLS eller Jørgen Jensen Distribution. Er dette gældende for din ordre, vil du modtage besked herom.

Kan jeg selv bestemme leveringstidspunktet?

Når din ordre er klar til levering, modtager du en SMS fra Bring med først mulige leveringsdato og tidspunkt. Du kan vælge at bekræfte den foreslåede dato og tidspunkt eller bede om en ny leveringsdato. Husk at du også kan vælge gratis aftenlevering. Har du ved bestilling noteret, at Bring må stille din ordre på adressen, vil de gøre dette.

Ved ordrer med særlige krav til form eller kantning, vil tæppet typisk sendes med GLS eller Jørgen Jensen Distribution. Er dette gældende for din ordre, vil du modtage besked herom

Leverer I til hele Danmark?

Vi leverer til Sjælland, Fyn, Jylland og brofaste øer. Er du bosiddende på en ikke-brofast ø, kontakt da kundeservice for at høre mere om levering til færgeleje.

Send besked
Leverer I til ikke-brofast ø, Grønland og Færøerne?

Er du bosiddende på en ikke-brofast ø, Grønland eller Færøerne, kontakt da kundeservice for at høre mere om levering til færgeleje.

Send besked

Betaling og refundering

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du kan på nuværende tidspunkt betale via Dankort (inklusiv Forbrugsforeningen), Mastercard, Visa, Maestro og MobilePay.

Kan jeg få tilsendt en faktura?

Ønsker du en faktura, bedes du kontakte vores kundeservice.

Send besked
Jeg har problemer med at gennemføre mit køb, hvad gør jeg?

Har du problemer med at gennemføre dit køb, bedes du sende os en besked, så vi kan hjælpe dig videre.

Send besked
Kan jeg betale med Forbrugsforeningen?

WeRug er medlem af Forbrugsforeningen af 1886, hvor du kan opnå point, hvis du er medlem af Forbrugsforeningen af 1886. Rabatkoder og andre kampagnetilbud kan ikke benyttes i kombination med Forbrugsforeningen.

Produkter

Hvor produceres tæpperne?

Alle vores WeRug® tæpper er produceret i Danmark.

Er jeres tæpper bæredygtige?

Når du køber et WeRug® tæppe, får du et tæppe produceret med omtanke for miljøet. Vores produktion har flere tiltag, der skal at fremme bæredygtigheden. Læs mere her.

Selvom alle WeRug® tæpper er produceret i Danmark under bæredygtige forhold, kan du gøre en ekstra god gerning for miljøet ved at vælge et tæppe fra The Climate Collection. The Climate Collection består af kvalitetstæpper i alle tænkelige farver og mønstre. Fælles er, at de er overskud fra større ordrer, som danske producenter har fået, men har produceret for meget af. Vi mener ikke, at gode kvalitetstæpper skal på forbrændingen. Derfor redder vi tæpperne, så vi sammen med jer kan give dem nyt liv. Læs mere om The Climate Collection her.

Kan jeg selv bestemme mål på mit tæppe?

Hos WeRug kan du få tæpper i lige den type, farve, form og størrelse, du ønsker. Vi kan lave det meste, og har meget få begrænsninger. Se dem nedenfor.

Firkantede tæpper

  • Maks. bredde: 4 meter* (alt derover skal limes sammen. Ofte bytter vi bare rundt på bredde og længde, men hvis tæppet har motiv eller mønster, kan dette ikke altid lade sig gøre).
  • Maks. længde: 25 meter

Runde tæpper

  • Maks. diameter: 4 meter**

Fri form

  • Maks. bredde: 4 meter*
  • Maks. længde: 25 meter

*Alt over 4 meter skal limes sammen. Ofte bytter vi bare rundt på bredde og længde, men hvis tæppet har motiv eller mønster, kan dette ikke altid lade sig gøre.

**Ved præcis 4 meter vil tæppet blive ca. 398-399 cm, da tæppet skal skæres ud fra et firkantet stykke tæppe.

Kan jeg bestille et tæppe uden kant?

Kan man bestille tæppet uden kant?

Hvis du ikke ønsker kant på dit tæppe, skal du blot notere dette i kommentarfeltet, når du lægger din ordre.

Kan jeg købe væg-til-væg tæpper?

Sælger I også væg-til-væg tæpper?

Selvom vi ikke har væg-til-væg tæpper på webshoppen, er det også muligt at bestille dette. Læs mere her.

Dokumentation og certificeringer

Du kan læse om tæppernes dokumentation og certificeringer her.

Garanti mod gennemslid

Hvad er garanti mod gennemslid?

Når du køber et tæppe hos WeRug, får du enten 5 eller 10-års garanti mod gennemslid. Garantien mod gennemslid omfatter almindelig slitage i henhold til tæppets deklarerede egnethed og anvendelsesområde. Læs mere her.

Garantien er gældende under følgende forudsætninger:

Anvendelsesområde
Produktet har henholdsvis 5 eller 10-års skriftlig garanti, når de anvendes i private hjem inden for tæppets anvendelsesområde. Her er det angivet hvilken garanti, produktet er omfattet af.

Vedligeholdelse
Tæppet skal være rengjort og vedligeholdt i overensstemmelse med WeRugs vedligeholdelsesguide.

Garantien dækker 5 eller 10 år fra købsdatoen mod gennemslid. Hvis garantien udløses, erstatter WeRug ApS tæppet med et nyt tæppe af tilsvarende værdi. Garantien dækker dog ikke følgeomkostninger som huslejetab, ind- og udflytning af møbler, ændringer af installationer, driftstab etc.

Garantien omfatter ikke direkte skader på tæppet, som skyldes forkert montering, unormal slitage, vandalisme, forkert rensemetode, uegnede kemikalier, farveændring på grund af tilsmudsning, nedtrykning af luven eller luvvending samt skader forårsaget af grov uagtsomhed eller direkte forkert eller manglende vedligeholdelse.

Ved eventuel reklamation skal gyldig faktura, ordrebekræftelse eller kvittering sendes til kontakt@werug.dk.

Denne garanti indskrænker ikke Deres lovmæssige rettigheder.

Hvor ser jeg garantien på et specifikt tæppe?

For at finde ud af om du har 5 eller 10 års slidgaranti, tjek tæppets beskrivelse på vores produktside.

Pleje- og vedligeholdelse af produkter

Retur- og fortrydelsesret

Kan jeg returnere en vare/ordre?

Alle tæpper købt hos WeRug er specielt fremstillet til den enkelte kunde. Det betyder også, at du ved køb frasiger dig din fortrydelsesret, og derfor ikke kan returnere tæppet.

Hvis dit tæppe har mangler eller fejl, bedes du sende en mail til kontakt@werug.dk, hvor du kort beskriver manglen/fejlen og vedhæfter et billede af manglen/fejlen. Så tager vi hånd om sagen.

Send besked
Kan jeg fortryde en vare/ordre?

Hvis tæppet allerede er sat i produktion, kan du desværre ikke fortryde ordren, idet alle tæpper købt hos WeRug er specielt fremstillet til den enkelte kunde.

Reklamation

Hvad er min reklamationsret?

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

WeRug ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

WeRug ApS
Kalkbrænderiløbskaj 4
2100 København Ø

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav eller besøg på adressen.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Dette gælder dog ikke specialtilpassede tæpper, idet disse produceres unikt til dig og derfor frafalder fortrydelsesretten, når leverandøren har accepteret din bestilling.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@werug.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur – skriv til kontakt@werug.dk for at få denne udleveret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@werug.dk

Jeg vil gerne reklamere over en vare, hvad gør jeg?

Hvis dit tæppe har mangler eller fejl, bedes du sende en mail til kontakt@werug.dk, hvor du kort beskriver manglen/fejlen og vedhæfter et billede af manglen/fejlen. Så tager vi hånd om sagen.

Send besked

Personlig vejledning og anbefalinger

Kan jeg få personlig vejledning og anbefalinger til form, størrelse og farve?

Hos os kan du altid få personlig vejledning og anbefalinger af vores designer. Send en mail til kontakt@werug.dk. Du kan også læse vores guide til tæppedesign her.

Send besked
Kan jeg få et designforslag på mail?

Hos WeRug kan du få et personligt og skræddersyet designforslag på mail. Hjælp vores designere med at forstå dine behov og ønsker ved at sende en kort besked, hvor du:

  1. Beskriver dine behov, ønsker og stil. Har du f.eks. allerede udset dig en farve, kan du med fordel oplyse dette.
  2. Vedhæfter et billede af hvor tæppet skal ligge og passe sammen med.
  3. Oplyser relevante mål på rum/møbler. F.eks. sofa, spisebord eller stole.
Send besked

Om WeRug

Om WeRug

Hos WeRug.dk kan du købe tæpper på mål. Du kan vælge mellem 8 tæppekollektioner og over 100 farver, som alle kan tilpasses i form og størrelse. WeRug er en dansk webshop med fokus på personlig service.

Er WeRug et dansk firma?

WeRug er et 100% danskejet selskab med kontor i Kalkbrænderiløbskaj 4, 2100 København Ø. Alt fra kundeservice til produktion er dansk.

Hvad betyder Made to Order?

Made to Order betyder, at vi kun producerer et tæppe, når vi modtager en bestilling. På den måde undgår vi at bidrage til overproduktion, da vi ingen færdigvarelager eller lagerforældelse har. Samtidigt giver det os mulighed for at skabe personlige løsninger til hvert enkelt kunde, der handler hos os.

Har I fysiske butikker eller showrooms?

WeRug er en dansk webshop, og vi har derfor ingen butikker eller showrooms. Du kan derimod bestille op til fem gratis tæppeprøver, så du kan se tæppet hjemme hos dig selv. Du bestiller tæppeprøver på produktsiden for det ønskede tæppe.

Custom Rugs ikon

Alle størrelser og former

Produceret i Danmark

Gratis tæppeprøver ikon

Gratis tæppeprøver

Gratis levering ikon

Gratis levering

Garanti mod gennemslid