Handelsbetingelser

 

Det med småt – skrevet først!

Kære kunde

Her hos WeRug samler vi på glade og tilfredse kunder. Glade og tilfredse kunder er dem, der får den oplevelse, de forventer – og gerne lidt til. Det er derfor vigtigt for os, at være helt åbne og tydelige i de vilkår, der gælder for dig, når du vælger at handle hos WeRug. I disse betingelser kan du læse, hvad du kan forvente af WeRug, samt hvilke rettigheder du har. Bemærk særligt afsnittene om betaling og fortrydelsesret. Har du spørgsmål, så kontakt os på 40 55 19 95 eller kontakt@werug.dk.

/ Team WeRug

Generelle oplysninger

WeRug ApS
CVR: 41895683
Dampfærgevej 3, 1
2100 København Ø
Kontakt@werug.dk
tlf. 40 55 19 95

Betaling

WeRug ApS modtager betaling med VISA, Dankort, Mastercard, Maestro, Anyday, MobilePay og Apple Pay. WeRug ApS modtager også traditionel bankoverførsler.

Vi tager ikke kortgebyrer. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Vi trækker først betalingen, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

WeRug ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL-protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Levering

Når du køber en vare på vores hjemmeside, kan du enten vælge mellem at få den leveret til din kantsten, eller afhente på vores adresse, som er Dampfærgevej 3, 1. sal 2100 København Ø.

Vi fragter med følgende selskaber: BFT Logistik, Jørgen Jensen Distribution, GLS, DAO og Danske Fragtmænd afhængig af tæppets størrelse og om det drejer sig om en privatadresse eller erhverv.

Vi har gratis levering til både firmaadresser og privatadresser i hele Danmark og til alle brofaste øer.

Specialfremstillede tæpper er klar til levering indenfor 10 hverdage, max. 14 hverdage.

Idet vores tæpper er bestillingsvarer, har vi ingen tæpper på lager og ingen overproduktion. Når du afgiver en ordre på vores webshop kan der gå op til 14 dage før tæppet er klar til afsendelse.
I tilfælde hvor du har valgt ‘fri form’ og vedhæftet et billede eller andre informationer på dimensioner/mål/form der er umulige for os at produceret, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller sammen finde en løsning.

Vi tillader en afvigelse på 1%, hvilket vil sige, at hvis du bestiller et tæppe i 100 x 50 cm, tillader vi at tæppet kommer indenfor størrelsesrammen 99-101 x 49,5-50,5.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@werug.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Alle varer på shoppen er specialfremstillede hvorfor der ikke findes fortrydelsesret på vores varesortiment.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

WeRug ApS
Dampfærgevej 3,1
2100 København Ø

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

WeRug ApS
Dampfærgevej 3,1
2100 København Ø

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

Klagemuligheder – oversigt og links:

Hvis du som forbruger vil klage over et produkt, købt i vores Webshop, skal du kontakte info@werug.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@werug.dk

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Vi videregiver ovenstående oplysninger i forbindelse med fragt og til: Shipmondo, BFT Logistik, Danske Fragtmænd, Jørgen Jensen Distribution, GLS og DAO.

Personoplysningerne registreres hos WeRug ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.werug.dk er WeRug ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@werug.dk

Standardfortrydelsesformular

Venligst udfyld og send nedenstående standardfortrydelsesformular til info@werug.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb:

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

WeRug ApS
Dampfærgevej 3,1
2100 København Ø
kontakt@werug.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

__

– Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

 

Handelsbetingelser er senest opdateret d. 17/11/2021